بتن سازگار با محیط زیست

بتن سازگار با محیط زیست

بتن سازگار با محیط زیست است

بتن سازگار با محیط زیست یک ماده محوری برای صنعت ساختمان است. خدمه در سرتاسر جهان از قرن ها قبل از بتن استفاده می کنند زیرا مخلوطی مقرون به صرفه برای ساختمان ها ، مناظر ، بناها و موارد دیگر است. بتن از طریق قرار دادن و خشک کردن اشکال مختلفی به خود می گیرد ، اما یک مفهوم مشخص است – بتن یک منبع سازگار با محیط زیست برای ساخت و ساز پایدار در خانه است. درک این مفهوم هنگام مشاهده مخلوط های بتن در تمام مراحل فرآیند ساخت آسان تر می شود.


بتن چیست؟

بتن یک ماده ساختمانی است که از آب ، سنگدانه ها (سنگ ، شن و ماسه) و خمیر سیمان تشکیل شده است. این مخلوط معمولاً به صورت یک پودر خوب به محل کار می رسد و برای کاربردهای مختلف با آب با ترکیبات بتن مختلف ساخته می شود.

در ساده ترین شکل ، بتن ماده ای سبز است که از سنگ و مواد اولیه ای که به طور طبیعی در زمین یافت می شوند ، حاصل می شود. پودرها زیست تخریب پذیر هستند و شرکت های ساختمانی می توانند بتن تازه ای را که هنوز پخته نشده است بازیافت کنند. بتن پایدار ، قابل اعتماد است و در صورت استفاده صحیح نتایج طولانی مدت را ارائه می دهد.

 

آیا بتن پایدار است؟


بتن تا زمانی که صنایع میزان استفاده از آنها را کنترل کنند پایدار می ماند. مشاغلی که فقط آنچه را که برای تأمین تقاضا لازم است تولید می کنند ، در طول فرایند تولید بتن ضایعات کمی ایجاد می کنند. شرکت های ساختمانی می توانند تقریباً ۱۰۰٪ بتنی را که هنوز استفاده نکرده اند بازیافت کنند و در تحویل محتویات نیازی به بسته بندی نیست.

بتن از یکی از فراوانترین مواد معدنی موجود در زمین – سنگ آهک برای قالب گیری سازه ها و سطوح استفاده می کند. تولیدکنندگان بتن می توانند از محصولات جانبی نیروگاه ها و کارخانه های تولید فولاد ، پودرهایی برای این مواد ایجاد کنند. مواد زیر به عنوان جایگزین مخلوط های بتن عمل می کنند و هر یک از محصولات زاید تأسیسات صنعتی هستند

خاکستر پرواز کنید
سیمان سرباره
بخار سیلیس


ماندگاری بتن و جرم حرارتی


محصولات ساختمانی برای ماندگاری باید سالها دوام داشته باشند. در حالی که چوب پوسیده می شود ، کپک می زند و به راحتی می سوزد ، بتن می تواند طول عمر مواد رقابتی را دو برابر کند. ساختمانها و سازه های بتونی در برابر آب و هوای شدید ، جاری شدن سیل و سایر بلایایی که مشکلاتی را برای صاحبان املاک ایجاد می کند ، ایستادگی می کنند.

سازه هایی که با استفاده از بتن ساخته شده اند ، مزایای حرارتی را برای نگه داشتن گرما و هوای خنک در داخل ، هنگامی که بیشتر به آن نیاز دارید ، تجربه می کنند. این در نهایت اثرات تولید گازهای گلخانه ای ناشی از تجهیزات HVAC را کاهش می دهد.

 

آیا بتن سازگار با محیط زیست است؟


بتن سازگار با محیط زیست است ، به ویژه هنگامی که به عنوان سطح راهروها ، پیاده روها ، پارکینگ ها و سایر کاربردهای تخت استفاده می شود. بتن متخلخل است و اجازه عبور آب از آن را می دهد. کیفیت جاذب مواد برای کنترل رواناب و تجمع آب طوفان در کل جوامع ایده آل است.

سطوح بتنی با دور شدن آب از خاک ، محصولات زراعی ، منابع آب و موارد دیگر ، به سیلاب کمک می کنند. شرکت های ساختمانی می توانند از بتن برای هدایت آب به سیستم های زهکشی و فاضلاب برای فیلتر استفاده کنند.

 

تخریب و بازیافت بتن


همه ساختمان ها به گونه ای طراحی نشده اند که تا ابد پابرجا باشند. خوشبختانه ، تیم های تخریب می توانند از بتنی که زمانی بخشی از پایه سازه بود استفاده مجدد کنند. تا زمانی که بتن عاری از زباله باشد ، می توانید از تجهیزات خرد کن صنعتی برای تجزیه مصالح ساختمانی برای استفاده مجدد استفاده کنید.

ماشین آلات ذرات را از پروژه های تخریب جدا می کنند و بتن قدیمی می تواند به عنوان افزودنی برای مخلوط های جدید بازیافت شود. بتن قدیمی مناسب برای پروژه های زیر است

سنگ فرش (مسیرهای پیاده روی ، راهروها و سطوح بیرونی)
ایجاد آسفالت
جمع آوری بتن جدید
محوطه سازی سنگ
و بیشتر

 

راهکار ما


با فروشگاه افزودنی بتن افزود برای تهیه افزودنی های بتن تماس بگیرید
فروشگاه افزودنی بتن افزود طیف گسترده ای از خدمات بتن از جمله روان کننده ، قرار دادن ، سنگ زنی و پرداخت را ارائه می دهد. محصولات افزودنی بتن ما برای پروژه های کوچک و بزرگ مناسب می باشد.

1 دیدگاه برای “بتن سازگار با محیط زیست

  1. اشتراک‌ها: مدیریت آب طوفان و حفظ سیستم برای عملکرد بهینه - خرید اینترنتی افزودنی بتن و مواد شیمیایی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *