مخلوط کردن و حمل و نقل بتن

انتقال بتن توسط میکسر درحال ریختن بتن با اسلامپ مناسب

مخلوط کردن و حمل و نقل بتن

 

بچینگ و مخلوط کردن بتن

مخلوط کردن بتن به سادگی به عنوان “مخلوط کامل مواد لازم برای تولید بتن همگن” تعریف می شود. این می تواند از اختلاط دستی به دستگاه دیگر متفاوت باشد ، با بیشترین اختلاط در ماشین ، مخلوط کردن ماشین است.

با این حال ، بدون دسته بندی مناسب همه مواد ، هیچ مخلوط موفقی حاصل نمی شود. بچینگ عبارت است از “فرآیند توزین یا اندازه گیری حجمی و ورود مواد مخلوط کن برای یک دسته بتن”. تضمین کیفیت ، چیدمان مناسب مواد و تجهیزات و توزین صحیح مواد ، مراحل اساسی است که باید قبل از هرگونه اختلاط انجام شود.

انواع و حجم مواد ، طرح مخلوط و نتیجه نهایی (یعنی مقاومت) به طور معمول در مشخصات طراحی ارائه می شود. قبل از انجام هرگونه دسته بندی یا مخلوط کردن ، باید از مشخصات طراحی استفاده شود.

اجزای مخلوط کردن

برای اطمینان از دستیابی به مخلوط بتن یکنواخت ، اجزای زیادی از اختلاط وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند. محل ، شکل و زاویه تیغه های اختلاط ، شکل محفظه اختلاط ، سرعت چرخش و اسب بخار باید در نظر گرفته شوند. این مهم است که هر دسته به طور مداوم با مشخصات طراحی مخلوط می شوند تا مقاومت نهایی بتن به خطر نیفتد.

طبقه بندی میکسرها

اساساً سه طبقه بندی میکسر وجود دارد: میکسر درام ، میکسر تابه و میکسر مداوم. هر یک از این میکسرها را می توان بعنوان دسته دسته یا مداوم ، حرکت در حال سقوط آزاد یا اجباری ، ثابت و قابل حمل طبقه بندی کرد.

 

زمان اختلاط

   پس از انتخاب میکسر مناسب ، لازم است که زمان مخلوط کردن تعیین شود. این مدت زمان است زمان لازم برای مخلوط کردن بتن ، هنگامی که میکسر با تمام مواد کاملاً شارژ می شود. شارژ یک مرحله مهم است زیرا به مواد فرصتی می دهد تا از قبل مخلوط شوند. نوع و وضعیت میکسر ، سرعت چرخش ،اندازه شارژ و ماهیت مواد همه زمان درست مخلوط کردن را تعیین می کند. زمان اختلاط نیست استاندارد برای هر دسته به عنوان مثال ، میکسر درام با قطر کم سرعت بیشتری نسبت به درام ایجاد می کند میکسر با قطر زیاد ، بنابراین زمان اختلاط کاهش می یابد. با این حال ، اگر هدف سخت تر باشد بتن ، زمان بیشتری برای اختلاط لازم است.

حمل و نقل بتن

 

انتقال مخلوط بتن به عنوان انتقال بتن از کارخانه اختلاط به محل ساخت و ساز تعریف می شود. به خاطر داشته باشید که همه بتن ها در محل ساخت و ساز واقعی مخلوط نشده اند و ممکن است به سفر قابل توجهی نیاز داشته باشند. این مورد بیشتر در بتن های آماده وجود دارد. هدف اصلی در حمل و نقل بتن این است که اطمینان حاصل شود نسبت آب سیمان ، شیب یا قوام ، محتوای هوا و همگن از حالت مورد نظر اصلاح نشده است. لازم به ذکر است افزودن افزودنی در بتن مانند روان کننده های بتن یا کند گیر و … به کیفیت بهتر بتن اجرا شده کمک زیادی می نماید.

عوامل مهم در انتخاب حمل و نقل

 

عناصر حمل و نقل بتن بسیاری وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که مخلوط بتن وضعیت خود را تغییر نمی دهد که در قرارداد مشخص شده است. دو هدف اصلی هنگام حمل بتن از کارخانه اختلاط به محل ساخت و ساز جلوگیری از تفکیک و کاهش کارایی مخلوط است. این روند حمل و نقل باید به خوبی تفکر و سازماندهی کارآمد باشد. به عنوان یک قانون کلی ، سی تا شصت دقیقه حمل و نقل در مشاغل کوچک قابل قبول است. در یک کارخانه آماده یا مخلوط آماده یا مرکزی قابل حمل ، بتن باید ظرف دو ساعت از میکسر کامیون یا کامیون همزن تخلیه شود. اگر از تجهیزات حمل و نقل غیر تحریک کننده استفاده شود ، این زمان به یک ساعت کاهش می یابد. برای جلوگیری از لانه زنبوری ، همانطور که در شکل ۱ نشان داده شده است ، یا سرد شدن مفاصل باید از همه تأخیرها جلوگیری شود.

 

فاکتورهای زیادی تعیین می کنند که مناسب ترین نوع حمل و نقل چیست. نوع و ترکیبات مخلوط بتن ، اندازه و نوع ساخت ، توپوگرافی ، شرایط آب و هوایی (یعنی دما ، رطوبت ، سرعت باد) ، محل کارخانه دسته ای و هزینه همه در هنگام انتخاب نوع حمل و نقل برای بتن شما در نظر گرفته می شود . اگر روش حمل و نقل را اشتباه انتخاب کنید ، بتن شما می تواند تفکیک شود ، که در واقع ، آن را بی فایده می کند. بنابراین ضروری است که در مورد نوع حمل و نقل که در واقع نیاز دارید ، فکر کافی صورت گیرد.

 

دسته حمل و نقل

 

روشهای مختلف حمل و نقل وجود دارد که در زیر نشان داده شده است:

 

چرخ دستی یا حشره دار موتوری

میکسر کامیون

پرش از سطل یا فولاد

ناودان

تسمه نقاله

پمپ بتن

جای دهنده پنوماتیک

 

4 دیدگاه برای “مخلوط کردن و حمل و نقل بتن

  1. اشتراک‌ها: - خرید اینترنتی افزودنی های بتن و مواد شیمیایی ساختمان

  2. اشتراک‌ها: افزودنی بتن جهت آب بندی استخر - خرید اینترنتی افزودنی بتن و مواد شیمیایی ساختمان

  3. اشتراک‌ها: انتخاب دیوار حائل مناسب - خرید اینترنتی افزودنی بتن و مواد شیمیایی ساختمان

  4. اشتراک‌ها: چگونه می توان سایت و خاک خود را قبل از ریختن بتن آماده کرد - خرید اینترنتی افزودنی بتن و مواد شیمیایی ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *