نحوه قرار دادن پایه بتنی

نحوه قرار دادن پایه بتنی

نحوه قرار دادن پایه بتنی
برای همه آنچه که باید در مورد چیدن اسلب بتنی بدانید ، این راهنمای گام به گام را دنبال کنید

آماده سازی زمین
ابتدا باید مشخص کنید که کجا می خواهید دال خود را بریزید. شما می توانید از میخ و نخ چوبی برای مشخص کردن ناحیه ای که بتن در حال ریختن است استفاده کنید و ۷۵ میلی متر اضافی را برای قالب مجاز کنید. منطقه را به اندازه کافی عمیق کنید تا زیر پایه (۱۰۰ میلی متر) و غشای ضد رطوبت (dpm) و ضخامت خود اسلب بتنی را در خود جای دهد. به عنوان یک قاعده کلی ، ضخامت صفحات بتنی با وزن سبک تر مانند مسیرها ، حیاط ها و زیرسازی ها باید ۷۵-۱۰۰ میلی متر باشد ، در حالی که ضخامت راهروها و گاراژها حداقل ۱۰۰ میلی متر است. صفحات مورد استفاده برای استفاده تجاری باید حداقل ۱۷۵ میلی متر ضخامت و تقویت شده داشته باشند. قبل از افزودن زیر پایه هاردکور و فشردن مجدد ، مطمئن شوید که تمام مواد گیاهی ، سنگها و بقایای آن را حذف کرده و منطقه را فشرده کرده اید. سپس یک dpm بگذارید – اطمینان حاصل کنید که لبه ها به شکل سینی در آمده اند و اتصالات روی هم قرار گرفته اند و به هم چسبیده اند – برای محافظت از دال بتنی و جلوگیری از خشک شدن سریع آن ، که می تواند باعث ترک خوردگی شود.

نحوه چارچوب بندی دال بتنی
اکنون قالب را با استفاده از تخته های چوبی به ضخامت ۲۵ میلی متر ایجاد کنید تا بتن مرطوب را در حین سفت شدن تحمل کنید. اگر از بالای قالب برای تعیین ارتفاع دال تمام شده استفاده کنید ، اغلب آسان تر است. این می تواند هنگام برخورد با سطح به عنوان راهنما عمل کند. بسیار مهم است که وقت خود را با این مرحله بگذرانید ، ارتفاع ، عرض و عمق قالب را بررسی کرده و مجدداً بررسی کنید و به یاد داشته باشید که اجازه روان شدن را می دهد سقوط ۵۰ میلی متر برای هر سه متر باید این کار را انجام دهد.

چقدر بتن نیاز دارم؟
پس از اتمام این آماده سازی ، شما آماده قرار دادن دال بتنی خود هستید. برای کمک به شما در تعیین میزان بتن مورد نیاز ، ما یک ماشین حساب بتنی آسان برای استفاده ایجاد کرده ایم. شکل اصلی ناحیه ای را که با آن کار می کنید-مربعمستطیل ، مثلث های زاویه دار راست ، قسمت های یک دایره-و ابعاد را می پرسد تا برآوردی از حجم مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد. اگر برای برآورد ناحیه پیچیده ای دارید ، می توانید با افزودن اشکال مختلف به یکدیگر ، محاسبه را افزایش دهید.

ریختن بتن
بتن به طور معمول ظرف دو ساعت پس از مخلوط شدن شروع به از بین رفتن می کند ، بنابراین باید در اسرع وقت تخلیه و تراز شود. اطمینان حاصل کنید که سایت برای کامیون تحویل آماده شده است – اطمینان حاصل کنید که فضای کافی و سطح مناسب برای تحمل وزن آن وجود دارد – و همه ابزارهای مورد نیاز را در دست دارید. اگر سایت شما نمی تواند یک کامیون را در خود جای دهد ، ممکن است لازم باشد یک پمپ استخدام کنید و اگر از ویلچر استفاده می کنید ، مطمئن شوید که نیروی انسانی کافی در اختیار دارید زیرا ۱ متر مکعب بتن حدود ۴۰ ویلچر را پر می کند!

لطفاً به خاطر داشته باشید که هنگام کار با بتن مرطوب ، سیمان یا ملات باید لباس محافظ مناسب بپوشید و مراقب باشید که از تماس با پوست یا چشم جلوگیری شود. اطلاعات بیشتر را می توان در اینجا یافت. بتن هنگام ریختن نسبتاً مرطوب می شود ، بنابراین می توان از بیل یا چنگک برای پخش آن بین قالب ها و تراز کردن آن استفاده کرد. سپس می توان از یک چوب لبه مستقیم برای محکم کردن بتن استفاده کرد ، هرگونه حباب هوا را از بین برد و از ورود بتن به گوشه قالب ها اطمینان حاصل کرد. تراکم مکرر باعث ایجاد یک سطح صاف و منطقی می شود ، اما می توان از ماله شناور فولادی استفاده کرد زیرا بتن شروع به سفت شدن می کند. شایان ذکر است که بتن صاف می تواند بسیار لغزنده باشد ، بنابراین اغلب ترجیحاً ترجیح داده می شود.

پخت بتن
مهم است که بتن خیلی زود خشک نشود زیرا سفت می شود. ساده ترین راه برای دستیابی به این هدف ، مرطوب نگه داشتن دال با پوشاندن آن با روکش پلاستیکی است. زمان خشک شدن بتن برای تردد در پای سبک ۴۸ ساعت است ، اما در حالت ایده آل آن را حداقل برای پنج روز رها کنید. قالب را می توان پس از ۲۴ ساعت جدا کرد ، اگرچه بهتر است آن را به مدت ۷۲ ساعت بگذارید تا از آسیب احتمالی به لبه های اسلب جدید جلوگیری شود. بتن ۲۸ روز طول می کشد تا به استحکام کامل برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *