بتن شما ترک خورده است؟

بتن شما ترک خورده است؟

بتن شما ترک خورده است؟

علت ایجاد ترک در دال های بتنی چیست؟

اگر شما این مطلب را می خوانید ، احتمالاً یکی از بسیاری از کاربران یا خریداران بتن هستید که متاسفانه ترک خوردگی را تجربه کرده اید. پاسخ اولیه به ترک خوردگی این است که هنگام تحویل بتن مشکلی وجود داشته است.

 

اینطور نیست ، اکثر ترک های سطحی در اسلب بتنی معمولاً در نتیجه مراقبت های بعدی ایجاد می شوند.

 

تولیدکنندگان بتن آماده دو پاسخ استاندارد برای این مشکل دارند ما بتن را با سیمان ، سنگدانه ها ، آب و غالباً مواد افزودنی ، مخلوط ، برای تغذیه ترک ها نداریم یا هیچ ترک در بتن وجود نداشت تولید می کنیم. هنگامی که از چپ تحویل ما پایین آمد ». هر دوی این گفته ها درست است.

 

بتن ترک خورده.

علل اولیه

علت اصلی ترک خوردگی بتن یکی از موارد زیر است

 

بعد از اتمام عمل سفت کاری انجام نمی شود

درمان بی اثر است

خشک شدن زودرس یا خشک شدن سریع منجر به افزایش کشش سطحی می شود و این به عنوان ترک هایی در سطح منتشر می شود. بسته به شرایط آب و هوایی در زمان قرارگیری ، وقوع ، جهت و اندازه می تواند بسیار متفاوت باشد. دمای محیط ، رطوبت نسبی و سرعت باد همگی به تنهایی یا ترکیبی از عوامل هستند.

 

ما همچنین مشتریان بی شماری را به دست می آوریم که هرگز بتن را درمان نکرده اند و هرگز ترک هایی را تجربه نکرده اند. حقیقت این است که آنها ممکن است ترک های بصری را تجربه نکرده باشند ، اما احتمال زیادی وجود دارد که ترک های ریز ایجاد شده اند هرچند با چشم غیر مسلح نامرئی هستند.

 

علاوه بر این ، با عدم پخت صحیح بتن ، سطوح می توانند تا ۵۰٪ از دوام کمتری برخوردار بوده و مستعد گردگیری و لایه برداری باشند.

 

ترک ها

ترک ها ممکن است ظرف چند ساعت پس از اتمام بتن ظاهر شوند ، اگرچه معمولاً تا روز بعد قابل مشاهده نیستند. علیرغم قرار گرفتن آنها در سطح ، در تمام ضخامت دال توسعه می یابند. توجه به این نکته ضروری است که این ترک ها (ترک های جمع شدگی پلاستیک) به عنوان ترک های ساختاری طبقه بندی نمی شوند و بر یکپارچگی کلی ساختار دال تأثیر نمی گذارند.

 

اگر دال یک دوره پوشیدن مستقیم (راهرو ، انبار و غیره) است ، دوام سطح ممکن است مشکلی باشد که در بالا توضیح داده شد. عرض آنها می تواند از خط مو تا چند میلی متر متغیر باشد. آنها می توانند به طور تصادفی رخ دهند یا به نظر می رسد در یک الگو هستند.

 

با مسواک زدن پودر سیمان خشک روی آنها ، ترک ها را ترمیم کنید.

تعمیر

م effectiveثرترین روش برای ترمیم ترک ها این است که پودر سیمان خشک را روی آنها بکشید ، سیمان ترک و آب باقی مانده را پر می کند.

بتن آن را فعال کرده و مهر و موم ایجاد می کند. در صورت باز ماندن ، آب می تواند از طریق ذوب منجمد به لبه و آسیب داخلی بیشتر وارد شود.

 

درمان مثر

برای راهنمایی بیشتر در مورد نحوه صحیح پخت بتن ، لطفاً به راهنمای درمان بتن مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *