نحوه آماده سازی برای ریختن بتن

نحوه آماده سازی برای ریختن بتن —

نحوه آماده سازی برای ریختن بتن
برای آماده سازی ورود بتن به محل کار ، باید چند کار را انجام دهید. آنچه در زیر می آید یک راهنمای گام به گام با چند نکته است تا مطمئن شوید که ریختن بتن شما بدون هیچ زحمتی است.

مرحله اول – زمینه را آماده کنید
مهم نیست که ریختن بتن شما چقدر بزرگ یا کوچک است ، اولین مرحله آماده سازی زمین است. این شامل حفاری به عمق مورد نیاز است برای پایه های نواری این عموماً برای زمین بدون دست و پا انجام می شود ، در حالی که برای پایه های پد و صفحات کف شما باید عمق کافی برای زیر پایه و غشای ضد رطوبت (dpm) و همچنین بتن را داشته باشید. قبل از تسطیح و فشرده سازی خاک برای ایجاد یک سطح یکنواخت ، مطمئن شوید که تمام زباله ها ، سنگ ها و مواد گیاهی حذف شده اند.

مرحله دوم – زیر پایه خود را اضافه کنید و dpm را نصب کنید
اکنون زیرپایه خود را اضافه کنید – هاردکور MOT نوع ۱ برای اکثر سازه های داخلی مناسب است – و جمع و جور. سپس باید dpm نصب شود تا قسمت زیرین دال به پایان رسیده از رطوبت بالا و در برابر هرگونه مواد شیمیایی که آب زیرزمینی با بتن تماس پیدا کند ، محافظت شود. dpm همچنین از خشک شدن سریع بتن تازه (به دلیل کشیدن آب به زیر پایه) جلوگیری می کند ، که به بهبود مقاومت نهایی و کاهش احتمال ترک خوردگی بتن کمک می کند.

مرحله سوم – قالب را بسازید
گام بعدی این است که قالب خود را که معمولاً از تخته های چوبی با ضخامت ۲۵ میلی متر ساخته شده است بسازید تا بتن را تا زمان ایجاد چسبندگی در جای خود نگه دارید. قالب باید به اندازه عمق دال بتنی باشد و این بستگی به استفاده دارد. برای مثال مسیرهای بتنی ، حیاط و پایه های بتنی برای پایه های سوله ، باید ۷۵ تا ۱۰۰ میلی متر ضخامت داشته باشند ، اما ضخامت درایوهای داخلی و پایه های گاراژ حداقل ۱۰۰ میلی متر است. اگر در مورد نوعمقاومت بتن یا میزان نیاز خود مطمئن نیستید ، به راهنمای ما نگاهی بیندازید یا از ماشین حساب بتن ما استفاده کنید. همچنین می توانید با ما تماس بگیرید ۰۳۳۰ ۱۲۳ ۴۵۴۰٫

از یک سطح روح برای بررسی یکنواخت بودن قالب استفاده کنید و سپس آماده ریختن بتن خود هستید. لطفاً به خاطر داشته باشید که هنگام کار با بتن مرطوب ، سیمان یا ملات باید لباس محافظ مناسب بپوشید و مراقب باشید که از تماس با پوست یا چشم جلوگیری شود. اطلاعات بیشتر را می توان در اینجا یافت.

مرحله چهارم – بتن را تخلیه ، تراز و پوشش دهید
در این مرحله زمان در کنار شما نیست زیرا بتن معمولاً ظرف دو ساعت پس از مخلوط شدن شروع به از بین رفتن می کند. زمان واقعی بستگی به نوع بتن و دمای محیط دارد در هوای سرد دو برابر طول می کشد تا بتن سفت شود. در هوای گرم زمان تنظیم می تواند به ۳۰ دقیقه کاهش یابد. بتن باید در اسرع وقت تخلیه و تسطیح شود ، بنابراین مطمئن شوید که سایت در آمادگی آماده شده است و همه ابزارهایی را که برای تحویل آنها نیاز دارید در اختیار دارید

برای حرکت دادن بتن به اطراف و تراز کردن تقریباً آن را بچرخانید و بیل بزنید
غشای ضد آب
در صورت نیاز مش فولادی
سطح روحیه
ویلچر
برزنت
لبه مستقیم برای برخورد با سطح بتن
یک قطعه چوب لبه مستقیم برای محکم کردن بتن و از بین بردن هرگونه حفره هوا.
مهم است که اطمینان حاصل کنید که در محل کافی برای کامیون تحویل وجود دارد طول آنها حدود ۹٫۵ متر ، عرض سه متر و ارتفاع چهار متر با دایره چرخش حدود ۱۷٫۵ متر و وزن تا ۳۲ تن است. اگر از ویلچر استفاده می کنید ، مطمئن شوید که نیروی انسانی در اختیار دارید ، برای تسریع کار چون ۱ متر مکعب بتن حدود ۴۰ ویلچر را پر می کند! مطمئن شوید که مسیرها صاف شده و تخته هایی برای برخورد با هر گونه شیب یا زمین ناهموار گذاشته شده است. اگر سایت شما نمی تواند یک کامیون را در خود جای دهد ، ممکن است لازم باشد برای پمپاژ بتن از یک نقطه دسترسی مناسب ، یک پمپ استخدام کنید. کارکنان فروش ما قادر خواهند بود جایی را که می توانید در محلی استخدام کنید توصیه کنند.

بتن ریزی در هر شرایط نامساعد جوی توصیه نمی شود اما اگر اجتناب ناپذیر است ، چند نکته را باید در نظر گرفت. حداقل دمای ریختن بتن (دمای هوا) ۳ درجه سانتی گراد است تا مطمئن شوید یخ در مخلوط ایجاد نمی شود ، که می تواند مقاومت بتن را به خطر بیندازد. همچنین هرگز نباید روی یخ یا یخ زدگی ریخته شود ، بنابراین ، اگر به نظر می رسد ، زیر پایه را با پتوهای عایق محافظت کنید یا قبل از ریختن آن را با بخاری آب کنید. پس از ریختن ، اگر درجه حرارت به زیر ۴ درجه سانتیگراد برسد ، باید از یخبندان یا موارد مشابه برای عایقکاری دال و محافظت سطح از یخ زدگی استفاده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آب و هوای سرد لطفاً برگه اطلاعات ما را بخوانید.

تا زمانی که زمین به خوبی تخلیه شود و حوضچه آب باران وجود نداشته باشد ، می توانید در زیر باران بتن بریزید. هنگامی که آن را ریختید ، با استفاده از برزنت یا ورقه تا زمانی که خوب می شود بپوشانید. باران شدید به سطح بتن آسیب می رساند ، بنابراین ، اگر ظاهر مهم است ، مطمئن شوید که پوششی وجود دارد تا باران را دور نگه دارید تا زمانی که آماده اجرای نهایی باشید.

بتن همچنین نباید خیلی زود خشک شود زیرا سفت می شود زیرا می تواند باعث ترک خوردگی و سطح ضعیفگرد و خاک شود. ساده ترین راه برای جلوگیری از این اتفاق ، مرطوب نگه داشتن دال با پوشاندن آن با pl است ورقه های استیک و این امر به ویژه در دمای بالای ۲۰ درجه سانتیگراد یا اگر نسیمی سفت وجود دارد که می توان سطح آن را خشک کرد بسیار مهم است.

مرحله ۵ – تمیز کردن چاه کامیون
میکسر کامیون قبل از خروج از محل باید از تمیز بودن بتون مطمئن شوید که تا ریختن در جاده جلو گرفته شود. آنها باید از خروج از محل ، از هر گونه راهرو ، به عنوان مثال ، در یک پرش یا یک چرخ بزرگ بزرگتر شسته شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *